Převodovky 5:1

Zeptejte se ostatních uživatelů nato, co Vás zajímá, nebo s čím potřebujete pomoct.
david742
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 248
Registrován: 15 črc 2015, 17:50
8
Lokalita: Česká Metuje 110

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od david742 »

Zdravím ahoj ,
osobně jsem vloni vybavil náš Tiger převodovkami Waltersons 3 speed gear box (toť hrdý název výrobce) s ocelovými pastorky. Po cca týdnu , při druhém ježdění venku se Tiger přestal hejbat dopředu. Zrovna jsme pro děti na jedné akcičce předváděli boje z roku 1945 a tak byl Tiger co mu uprostřed lítého boje s ruskou přesilou odešla převodovka málem součástí scénáře :lol: . Co se stalo : pastorky jsou sice z oceli , ale práškové - takže jsou tvrdé a bohužel křehké. Ten na hlavním hřídeli praskl v oslabení pro jistící červík.
Protože byla nová , tak jsem ji reklamoval u RC King. Když jsem se po měsíci dozvěděl , že se válí servisákům na stole a nevědí co s tím , tak jsem si ji nechal poslat zpět a Petr NC mi vyrobil pastorky nové. Stačily ty na hlavní hřídeli. Upraví se sériové s patřičným modulem zubů.
Zbytek převodovky je vyroben pěkně a po této úpravě a montáži pomalého převodu funguje k naší spokojenosti.
Na stránkách výrobce se dočtete , že je vyrobena v anglické kvalitě a preciznosti puffy . No i Jeremy Clarkson tvrdí , že Jaguar už není co bejval :lol:
Uživatelský avatar
solo
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1230
Registrován: 04 dub 2013, 16:38
10
Lokalita: Poprad

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od solo »

Problémy mal aj kamarát -modelár rv-. Jemu to v krátkom čase rozbilo mosadzné púzdra.Bol som prekvapený za aké peniaze,nízka kvalita.Teraz neviem ako to dopadlo,ale malo to byť v tom čase v záruke.Čo je vlastne top?Medzi prevodovkami. solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
mrst
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 3136
Registrován: 09 úno 2009, 19:52
15
Lokalita: Praha 9, Horní Počernice

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od mrst »

ty co si uděláš sám... ;)
Uživatelský avatar
spitfiremk1
PzKpfw IV
PzKpfw IV
Příspěvky: 414
Registrován: 29 led 2011, 17:38
13
Lokalita: Bochoř Bezručova 287 750 00 okres Přerov

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od spitfiremk1 »

...Takže když sám, tak asi odtud, http://www.litomysky.cz/BIX/satek.htm , nebo koupit v akci po třech stovkách dva mini akušroubováky s 380 kami motory, ty vyměnit za ty z jakékoliv HL převodovky (kvúli pracovnímu napětí). Určitě se tam po vyjmutí z rukojeti-obalu-vejdou. Chce to jen vymyslet na konkrétní aku převod uchycení do vany tanku. anebo vymyslet jednoduchý šnekový pohon. Výhodou je malá zástavbová velikost a obrovská síla, nehledě k lepší plynulosti rozjezdu a samosvornosti ve velkém stoupání, při zastavení tanku. Ten pán na odkaze myslím nabízí dost seriózní ceny, oproti cenám šnekových a jiných soukolí na Conradu, kde jsou mimo jiné počty zubů, modulů a velikosti koleček dány. Ten člověk z odkazu tuším nabízí i výrobu dle vaší výkresové dokumentace.
Stálo by to myslím za to. Mě se šneky vyplatily na výrobě navijáku na expedici 1:10, kde jsem použil soukolí z napínáku strun z kytary...Je to malé, vejde se to do krychle 3x3 cm i s cívkou na lano. Ve vaně tanku malého jako např. LT 38, by nebyl absolutně problém. Ale i u jiného. Jen řádně vypodložit hřídele hnacích kol a k nim tu titěrnost připojit.
nejde li o život, jde o hov .......
Uživatelský avatar
solo
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1230
Registrován: 04 dub 2013, 16:38
10
Lokalita: Poprad

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od solo »

Na každej prevodovke sa prejaví ,,niečo,,po záťaži.Druhá vec je hmotnosť tanku a postupné naberanie na hmotnosti. O tých zlyhaniach tu bolo toho napísané dosť.
Doteraz som jazdil na Asiatam.Sám nemám problém napísať z blízkeho okolia,čo je dobré a čo nie.
No nechcem si nechávať info.len pre seba.
Čím ďalej je tu toho menej a menej.
Ešte,že nám niektoré veci vysvetlí -Ivan-

solo
,,Z tohto klubu sa neodchádza, buď Ťa vyhodia,alebo ,,Tu,, zomrieš....,,
Uživatelský avatar
Ivan
PzKpfw VI - Tiger
PzKpfw VI - Tiger
Příspěvky: 1271
Registrován: 03 dub 2013, 12:08
10
Lokalita: Absolova 89, 624 00 Brno

Re: Převodovky 5:1

Příspěvek od Ivan »

Ahoj
Vojtiš píše:Ahoj kluci, potřebuji názor na tyto převodovky http://www.beami-trade.eu/military-rcmo ... a-d418.htm chci je do KV páč ty co tam mám teďka stojí za prd, díky za každou radu Vojtiš.
Tyto převodovky bych asi nedoporučil...

Milan mě požádal o opravu podobných ale s mosaznými koly. Jedno kolo mělo velkou vůli.

V čem je asi hlavní problém konstrukce těchto převodovek.
Všechna vnitřní kola se otáčí na pevném čepu. Dotýkají se čepu v celé vnitřní délce otvoru kola, což je poměrně dost. Jakmile se do této plochy dostane nečistota, je délka otvoru příliš dlouhá na to, aby se nečistota sama vyplavila. Navíc se tam při provozu obtížně dostane nové mazivo.

U Milanových převodovek je mezi kolem a čepem ještě vloženo pouzdro o tloušťce asi 0,25 mm.
Čep byl jakoby ho někdo osoustružil a pouzdro vymlátil zevnitř.
Oprava hrozná ...

Tyto převodovky jsou opravdu lepší
http://www.beami-trade.eu/military-rcmo ... a-d417.htm
Pouzdra se dají pohodlně mazat a v případě opotřebení se dají lépe nahradit.

Pokud vám nezbude nezbude nic jiného, než koupit popisované, doporučuji:
- kompletně rozebrat
- umýt v benzínu
- zkontrolovat zda někde nejsou otřepy po výrobě, či jiné nečistoty
- znova umýt v benzínu
- znova zkontrolovat zda někde nejsou otřepy po výrobě, či jiné nečistoty
- před sestavením namazat čep a případné pouzdro co nejkvalitnější vazelínou. (vazelína Tamiya skoro zůstane na rukou i po umytí :D )
- pečlivě zakrytovat před prachem a dalšími nečistotami

Držím palce
Ivan
Tankistům ZDAR
Ivan, pplk. v.v., Učitel katedry tanků, VAAZ Brno.
http://dragonstanks.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „Poradna“